Wolt plánuje expanzi do dalších českých měst, firma plánuje investovat téměř 12 miliard Kč do růstu

Zatímco jiné firmy během pandemie strádají, rozvoz jídla Wolt naopak během posledního roku zaznamenal nebývalý zájem o své služby. Rozšířil oblasti dovozu, zvýšil počet restaurací a rozšiřuje také portfolio služeb – nově doveze také snídani či maloobchodní zboží. Do dalšího růstu plánuje investovat až 12 miliard Kč. Jaké investice Wolt plánuje?

Rozmach služeb v oblasti dovozu jídla zažívá v posledních letech expanzi, z velké části i kvůli koronavirové pandemii. Mimo Woltu a konkurenčního DámeJídlo, kde se dá vybírat z hotových jídel, si lze nechat doručit také nákup surovin přes iTesco nebo Košík.

S kódem TIPLI lze získat 150 Kč slevu na první objednávku.

Wolt je společnost specializující se na rozvoz jídla i jiných produktů. Původ má v Polsku a v České republice funguje od roku 2018. Momentálně působí ve třiadvaceti zemích světa.

Momentálně Wolt rozváží jídlo pouze ve čtyřech českých městech, a to v Praze, Brně, Ostravě a Olomouci. Své služby však plánuje rozšiřovat i do dalších měst.

TIP: Rozvážková služba Wolt nabízí často také slevové kupóny a speciální Wolt promo kódy. Získat lze díky tomu například Wolt kód na oběd zdarma.

Investice do rozšíření nabídky Woltu

Wolt je nyní známý především kvůli rozvozu hotový jídel – večeří či obědů. Věrní uživatelé si již možná stihli všimnou, že nabídka Woltu se nyní dočkala rozšíření i na jiný sortiment zboží.

V Praze například již funguje také rozvoz potravin – pečiva, sýrů, uzenin, květin či kosmetiky. Zákazníci si mohou objednat také hračky nebo spodní prádlo. Wolt plánuje tuto nabídku nadále rozšiřovat, maloobchodní zboží by rád rozvážel také v Brně. Šéf Woltu Jan Foret k tomu dodává, že „dlouhodobou vizí je z Woltu vytvořit obchodní centrum.“

Mimo jiné i na tuto expanzi získal Wolt v přepočtu 11,5 miliard Kč od investičních fondů Iconiq Growth a dalších. Taková investice umožní Woltu posilovat svou pozici na českém trhu.

Rozšíření nabídky se zákazníci Woltu dočkali také v oblasti rozvozu jídla. Mimo obědů a večeří začíná Wolt fušovat také do rozvozu snídaní. Chutné snídaně mohou mít ráno na stole kromě Pražanů také obyvatelé Brna, Ostravy a Olomouce.

Za první objednávku lze ušetřit 150 Kč se slevovým kódem „VHAFN“. Tento kód se vyplní během registrace po stáhnutí mobilní aplikace.

Expanze do dalších měst

Wolt v roce 2018 začínal pouze v Praze, v posledních dvou letech se rozrostl také do větších měst a rozvoz jídla v modrých boxech si mohli vyzkoušet také v Brně, Ostravě a Olomouci. Malé pokrytí Woltu v Česku je nejvýraznější výtkou v recenzích na Wolt.

Wolt již dříve avizoval, že plánuje i nadále růst a expandovat i do jiných měst České republiky. Konkurencí Woltu je rovněž populární DámeJídlo, které má na českém trhu mnohem větší pokrytí.

Nyní je už jasné, že rozvoz jídla Wolt nezůstane doménou jen výše zmiňovaných měst. Šéf českého Woltu v rozhovoru pro Forbes prozradil, že v roce 2021 plánuje expandovat také do dalších měst. Informaci, o jaké města se jedná, však šéf Woltu zatím neposkytl.

Více restaurací = větší výběr

Rozmach rozvážkové firmy Wolt je patrný také na počtu restaurací, které jsou do projektu zapojeny. Během pandemie se tento počet stále zvyšoval, jedná se totiž o jednu z mála cest, jak mohou restaurace dostat své kulinářské umění k zákazníkům.

Nyní mohou zákazníci vybírat z nabídky až 1 500 restaurací a podniků. Za necelé dva měsíce během koronavirové doby došlo k nárůstu o 300 restaurací.

S největším množství restaurací Wolt spolupracuje samozřejmě v hlavním městě, kde se do projektu zapojilo přes 1 000 podniků. V Brně jich je bez mála 200. V Olomouci a Ostravě se prozatím jedná o desítky restaurací, ačkoliv se nabídka pravděpodobně neustále rozšiřovat.

Společnost ve ztrátě

Navzdory obrovským investicím i rostoucímu zájmu o rozvoz jídla se společnost Wolt nachází stále ve ztrátě. Ani vysoká poptávka v důsledku covidu-19 nepomohla Woltu k zisku, a ten se tak stále nachází ve ztrátě zhruba 992 milionů Kč.

Jedná se však o čísla z globálního trhu, tedy ze všech 23 zemí, ve kterých Wolt působí. V roce 2020 se společnosti podařilo dosáhnout tržby 250 milionů eur, tedy téměř 7,5 miliardy Kč. Čísla z České republiky nejsou veřejnosti známá.

Šéf českého Woltu však v profitabilitě nyní nevidí zásadní cíl celého projektu. V plánu má společnost jiné byznysové cíle a využití příležitostí, které se Woltu nabízejí.

Copyright © 2024 Human.cz. Všechna práva vyhrazena. | Nakódoval Leoš Lang